ANALISIS KUALITAS PEMBELAJARAN MAHASISWA DI MASA PANDEMI

I Made Ngurah Oka Mahardika

Sari


Abstract

The purpose of this study is to know online student learning during pandemic Covid-19. The pandemic Covid-19 has chance the educational method in Indonesia to be long distance learning using virtual model. The approach used is a qualitative approach. The result shown that students is doesnt satisfaction with the online study quality the student not focus in receiving material, feel bored with a lot of homework, and the expensive internet credit. Online learning activity must be evaluated and must be adjusted to the need given that the infrastructure student have for learning online is different.

Keywords: learning quality, study satisfaction.


Teks Lengkap:

PDF

Referensi


(2020). Penerapan E-Learning Sebagai Alternatif Pembelajaran.

Atsani, L. G. M. Z. (2020). Transformasi Media Pembelajaran Pada Masa Pandemi COVID-19. Al Hikmah: Jurnal Studi Islam, 1, 8293.

Damayanthi, A. (2020). Efektivitas pembelajaran daring di masa pandemi Covid - 19 pada perguruan tinggi keagamaan katolik. Edutech, 19(3), 189210.

Debora, F., & Hernadewita, H. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kualitas Pembelajaran Terhadap Kepuasan Mahasiswa Dengan Metode SEM-PLS. Operations Excellence: Journal of Applied Industrial Engineering, 11(1), 49. https://doi.org/10.22441/oe.v.10.3.2018.015

Dewantara, J. A., & Nurgiansah, T. H. (2021). Efektifitas Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid 19 Bagi Mahasiswa Universitas PGRI Yogyakarta. Jurnal Basicedu, 5(1), 367375.

Hariani, P. P., & Wastuti, S. N. Y. (2020). Pemanfaatan E-Learning Pada Pembelajaran Jarak Jauh Di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Kajian Konseling Dan Pendidikan, 3(2), 4149.

Jumardiah. (2018). Analisis Kualitas Pembelajaran Guru Kaitannya Dengan Hasil Belajar Peserta Didik Di Smp Negeri 1 Liliriaja Kabupaten Soppeng. (1), 121. https://doi.org/10.31227/osf.io/r8puq

Makroni, S. (2017). Pengaruh Kualitas Pembelajaran Guru Ekonomi terhadap Kepuasan Siswa di SMA Negeri 2 Sentajo Raya. Pekbis Jurnal, 9(2), 140150. Retrieved from https://scholar.google.co.id/scholar?hl=id&as_sdt=0%2C5&q=pengaruh+kualitas+pembelajaran+guru+ekonomi+terhadap+kepuasan+siswa+di+sma+negeri+2+sentajo+raya&btnG=

Rat Dwiyana Putra, I. D. G. (2019). Peran Kepuasan Belajar Dalam Mengukur Mutu Pembelajaran Dan Hasil Belajar. Jurnal Penjaminan Mutu, 5(1), 22. https://doi.org/10.25078/jpm.v5i1.756

Sadikin, A., & Hamidah, A. (2020). Pembelajaran Daring di Tengah Wabah Covid-19. 6(1), 214224.

Sidabutar, R. (2020). Survey Kualitas Pembelajaran di Masa Study From Home. 02(01), 2429.

Srinadi, I. (2009). Faktor-Faktor Penentu Kualitas Pembelajaran Dosen: Studi Kasus Pada Jurusan Matematika, FMIPA, Universitas Udayana. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Universitas Negeri Malang, 16(1), 2028.

Wijaya, R., Lukman, M., Yadewani, D., Manajemen, P., & Padang, A. J. (2020). Dampak Pandemi Covid19 Terhadap Pemanfaatan E Learning The Impact Of Covid19 Pandemics On The Utilization Of E Learning. 9(2).

Yuliana, Y. (2020). Analisis Keefektivitasan Pemanfaatan E-Learning Sebagai Media Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Pada Masa Pandemi Corona ( Covid-19 ). Jurnal Sosial Dan Budaya Syar-I, 7(10), 875894. https://doi.org/10.15408/sjsbs.v7i10.17371

Yusuf Siregar, M., & Amiril Akbar, S. (2020). Strategi guru dalam meningkatkan kualitas mengajar selama masa Pandemi COVID-19. At- Tarbawi, 12(2), 180188. https://doi.org/10.32505/tarbawi.v12i2.1832


Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.